Om midsommarafton
2011-06-25 @ 13:41:52  //  Av: Kim Svensson

Idag ligger vi och bara slappar i sängen tommy och jag. Katterna busar för fullt, men dom sov ju hela dagen och kvällen medan vi vart borta igår..




Midsommarafton blev en lugn och skön dag, åkte till Hjulsbro där min familj och grannarna var. Åt sill och potatis först och sedan blev det efterrätt, en jätte god rulltårta med grädde och jordgubbar på hade min mamma gjort. Smarrigt. Sen blev det dags för den tradionella 5-kampen.. Iår hade vi med, kast med 5 olika bollar i en hink, kubb, innebandy och kast med fjärrkontroll, mobilskal, tom cream fresh burk, ett lock och en linjal i ett cykeldäck. Tur att man har så påhittiga grannar.

Jag tyckte 5-kampen gick bra för mig.. Det var ju 5 grenar och jag fick 5 poäng. Låter ju super bra! Men man kunde visst få super mycket poäng.. Jag kom sist med mina 5 poäng och vinnaren hade 27 om jag minns rätt. Äsch jag fick ändå kalasbra vinster! Venus nya rakhyvel, tandborste, rengöringsmjölk och en badboll! Tommy fick en locktång haha. Undrar när han kommer använda den ;)

Efter lekarna så tände vi upp grillarna och la på köttet, vi åt IGEN. Kändes bara som man åt och åt igår. Ne men grillat som sagt och det var smarrigt. Tycker det är tråkigt att Tommy och jag bor i lägenhet.. Vi får ju inte stå på balkongen och grilla. Men det är ju tur att mamma och pappa grillar världsbäst så vi kan bara åka hem till dom.

Efter maten blev det musikquiz. Och då vann mitt lag! Jag, Jocke & Niklas. Super bra!

Sen plockades självklart chips och ostbågarna fram men jag för mätt för att äta det haha.. Nedrans eftersom det är nog det bästa som finns.. Heh. Nej men sen blev det läggdags för alla och Malin kom och skjutsade hem oss.

Sen blev det raka vägen till sängen där jag somnade direkt!
Postat av: mamma

Hmmmmm Om jag inte missminner mig så var det en dam som satt och höll hårt i den gröna skålen med ostbågar

2011-06-25 @ 17:53:25
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?